Etälääkäri arjen apuna – nopeuttaa myös hoitoon pääsyä
LähiTapiolan tammikuussa avaama TerveysHelppi-etälääkäripalvelu tehostaa hoitoketjuja merkittävästi ja nopeuttaa hoitoon pääsyä, selviää kahdeksan ensimmäisen toimintakuukauden jälkeen.
LähiTapiolan asiakkaiden käyttöön tammikuussa avatun TerveysHelppi-etälääkäripalvelun vaikuttavuutta mittaavat ensimmäiset tulokset ovat valmistuneet. Etälääkärin vastuulla olleiden asiakkaiden hoitoketjut tehostuivat merkittävästi; tulokset perustuvat LähiTapiolan dataan yli 100,000 vahingon hoitoketjuista. Huomioitavaa on myös, että potilaat ovat olleet poikkeuksellisen tyytyväisiä saamansa palveluun. Etälääkäripalvelu on vakuutusasiakkaille tarjottava palvelu, jonka avulla asiakkaat voivat halutessaan saada nopeasti yhteyden sairaanhoitajiin ja lääkäreihin joko chatin tai puhelun välityksellä.
”Etälääkäripalvelu tasaa maantieteellisiä eroja suomalaisessa terveydenhuollossa ja nopeuttaa hoitoon pääsyä asuinpaikasta riippumatta”
Suhteellisesti eniten palvelua on käytetty alueilla, joissa on pitkät välimatkat lääkärille tai hoitoon pääsy on pitkien jonojen vuoksi hidasta.
– Etälääkäripalvelu tasaa maantieteellisiä eroja suomalaisessa terveydenhuollossa ja nopeuttaa hoitoon pääsyä asuinpaikasta riippumatta. Tämä on tärkeää maantieteellisesti laajalla LähiTapiola Pohjoisen alueella, toteaa LähiTapiola Pohjoisen toimitusjohtaja Veli Rajakangas.
Tavoitteena on ennaltaehkäisyn lisääminen
– TerveysHelpin käyttö on omaksuttu hyvin asiakkaidemme keskuudessa. Palvelun vaikuttavuus ja korkea asiakastyytyväisyys kannustavat jatkamaan palvelun kehittämistä asiakkaidemme kanssa ja laajentamaan sen tarjontaa asiakkaillemme, kertoo Rajakangas.
Tavoitteena on yhdessä asiakkaiden kanssa kokeillen tuoda konkreettisia ja näyttöön perustuvia keinoja tukea ihmisiä elämäntapamuutoksissa. Elämänturvayhtiönä LähiTapiola Pohjoinen ei korvaa enää vain sairauksien ja tapaturmien hoitoa, vaan panostaa ennaltaehkäisyyn ja terveyden ylläpitämiseen.
LähiTapiolan henkilövakuutusasiakkailleen tarjoamassa TerveysHelppi-palvelussa Mehiläisen sairaanhoitajat ja lääkärit palvelevat asiakkaita etänä päivittäin aamusta iltaan chatin ja puhelimen välityksellä. TerveysHelppi-palvelun uusittu mobiilisovellus löytyy iOS-sovelluskaupasta ja Androidille Google Play -sovelluskaupasta.
Katso videolta, miten oululainen Antti saa TerveysHelpistä helpotusta arkeen ruuhkavuosien keskellä:
TerveysHelppi palvelee joka päivä
Kun jokin terveysasia painaa mieltä, tapaturma tai sairaus yllättää, asiakas voi ottaa yhteyttä TerveysHelppiin joka päivä klo 7-23 välillä. Sairaanhoitajat ja lääkärit palvelevat chatissa ja numerossa 0206 1000 joka päivä klo 7.00 – 23.00.
Useimmissa tapauksissa lääkärit pystyvät kartoittamaan, neuvomaan ja hoitamaan vaivat ja oireet etänä, jolloin asiakas säästyy turhalta käynniltä ja myös arki helpottuu merkittävästi. Jos asian hoitamiseen kuitenkin tarvitaan lääkärin vastaanottoaikaa, aika varataan asiakkaan puolesta. TerveysHelppi-sovelluksen lataamalla etälääkäripalvelut ovat aina käden ulottuvilla. Sovelluksen voi ladata maksutta App Storesta tai Google Play Storesta.
KUN SAIRASTUT TAI SATTUU TAPATURMA:
Artikkeli on Lähitapiola Pohjoisen tuottamaa kaupallista sisältöä.