Mainos
Ellei muuten niin maun vuoksi
Lounastuote
Konstailematonta kotiruokaa aidoista raaka-aineista ja Suomen luonnosta. Tämä kuulostaa hyvältä jo sellaisenaan, mutta kun tuote kruunataan Marttojen makutestin ykkössijalla, niin alkaa vesi herahtaa kielelle. Mutta kilpaillulla valmisruokamarkkinoilla pienen ei ole helppoa saada ääntänsä kuuluville.
Mikä sai hakemaan mukaan Kasvun paikkaan?
Kasvun Paikka -konsepti tarjosi meille mahdollisuuden toteuttaa markkinointia Suomen johtavien huippuammattilaisten kanssa. Lounastuotteelle tämä konsepti vastasi niihin haasteisiin joita olimme markkinoinnin saralla kohdanneet. Digitalisaation myötä toimintaympäristömme on kokenut suuren muutoksen ja meidän tulisi ottaa uusia askeleita markkinoinnissa ja nimenomaan siinä, joka kohdennetaan suoraan kuluttajiin. Yrityksemme on vuosikymmeniä toiminut perheyritys ja nyt on tullut aika uudistaa yritysilmeemme. Olemme nyt valmiina ja avoimina kohtaamaan uusia tuulia brändimme ja markkinointimme suhteen.
Tunnistetut haasteet markkinoinnissa?
Mikroyrityksenä on ensiarvoisen tärkeää löytää tehokas markkinointikanava, jossa käytetyllä panostuksella saavutetaan mahdollisimman suuri vaikuttavuus- ja asiakaspotentiaali. Haasteena on myös valinta lukuisten markkinointikanavien väliltä sekä päivittäisistä perustoiminnoista aiheutuva aikaresurssien puute. Päivittäiset toiminnot ovat olemassaolon edellytys, mutta ne vievät myös aikaa myös markkinoinnista.
Mitä odotuksia lataatte Kasvun paikalle?
Ensisijaisesti haluamme kasvattaa Lounastuotteen tunnettavuutta kuluttajien keskuudessa; olemme tämän alueen ikioma ruokatuottaja. Käyttämällä tämän alueen toimijoiden tuotteita, asiakkaan valinnat edesauttavat kasvattamaan kotiseutunsa elinvoimaisuutta. Odotamme innolla millaiseksi markkinointiviestinnän konseptimme rakentuu asiantuntijatiimin käsissä. Tässä konseptissa saavutettava monikanavaisuus ja sen myötä kasvava näkyvyys oli yksi arvostamistamme kriteereistä. Odotamme erityisesti mainontaa, joka herättää kuluttajien mielenkiinnon.
Kiinnostuitko?
Kokeile verkkokauppaa: Lounastuote.fi
Miten käy pienille maailmassa jossa suuretkin haluavat olla pieniä?
/ Lounastuote / jussivaatainenMarkkinoinnissa pyritään vaikuttamaan meidän ihmisten mielikuviin. Skoda ja Audi ovat käytännössä sama kiesi, silti toisen mielikuva on järkevä perheauto ja toisen urheilullisen ylevä. Moni tarttuu herkemmin Muumin kuvalla varustettuun vaippoihin, kuin samaan tuotteeseen ilman Muumia. Rakastettu satuhahmo muuttaa mielikuvaamme tuoden tuotteeseen jotain hivenen vaikeasti sanallistettavaa. Todennäköisesti ne ovat muistoja, iloa ja kulttuurillisia arvoja.
Lounastuotteen matka Kasvun paikassa käynnistyi suoralla toiminnalla
/ Lounastuote / jussivaatainenValmisruokaa valmistavan Lounastuotteen matka Kasvun paikka -markkinoinnin kasvuohjelmassa käynnistyi vauhdikkaasti koronaepidemian johdosta. Poikkeustilanteen iskiessä Lounastuotteella lähdettiin ennakkoluulottomasti uudistamaan palvelupolkua ja yritys avasi verkkokaupan sekä ruoan kotiinkuljetuksen yhdessä Kaleva Median kanssa.
Pohjoisesta markkinoinnin suurvalta
/ Jani Halme / taikakeksiMeillä suomalaisilla on hivenen vinksahtanut suhtautuminen markkinointiin. Toisinaan kuulee yritysjohtajan jopa ylpeilevän sillä, että menestystä on tullut, vaikka ei ole edes markkinoitu. Hulluutta. Väitän että moisia puhuvalle johtajalle pitäisi antaa potkut välittömästi. Miksi hän antoi kilpailijoilleen tasoitusta? Miten paljon lisämenestystä olisikaan tullut, jos olisi markkinoitu?