Mainos

Jos numerot osaisivat hymyillä

Jopa kirjanpitäjät markkinoivat – mutta yllättävästä syystä

Markkinointi käsitetään usein varsin kapeasti. Yleensä sanasta tulee mieleen mainonta. Ilmoittelua lehdissä, televisiossa, internetissä tai vaikkapa ulkomainospaikoilla. Visuaalisia houkutuksia, joilla pyritään edistämään kaupan hyllyltä tai sen pihalta löytyvän tavaran menekkiä. Maksettu mainonta on toki keskeinen osa markkinointia, mutta keinoja on paljon muitakin. Viestinnällä pyritään vaikuttamaan toimittajien ja muiden vaikuttajien mielipiteeseen. Myynninedistämisellä pyritään vakuuttamaan kaupan alan […]

Colleqium hakee uutta suuntaa markkinointiinsa

Neljäs yritys Kaleva Median Kasvun paikka -markkinoinnin kasvuohjelmassa on oululainen taloushallintopalveluja tarjoava Colleqium Oy. Juuri uuden yritysilmeen julkaissut, eteenpäin katsova ja markkinointiin uskova numeroiden hallitsija hakee uutta suuntaa erityisesti rekrymarkkinointiin. Kaleva Median suunnittelutiimi tapasi Colleqiumin Janne Leinosen ja Jouko Saarimäen Sokos Hotel Arinan kokoustiloissa kauppakeskus Valkeassa. Videot toimeksiannosta ja markkinoinnin suunnittelusta julkaistaan 27.10.2020. Kasvun paikka […]

Pohjoisesta markkinoinnin suurvalta

Meillä suomalaisilla on hivenen vinksahtanut suhtautuminen markkinointiin. Toisinaan kuulee yritysjohtajan jopa ylpeilevän sillä, että menestystä on tullut, vaikka ei ole edes markkinoitu. Hulluutta. Väitän että moisia puhuvalle johtajalle pitäisi antaa potkut välittömästi. Miksi hän antoi kilpailijoilleen tasoitusta? Miten paljon lisämenestystä olisikaan tullut, jos olisi markkinoitu?

Colleqium

Colleqium tarjoaa yrityksille kokonaisvaltaista taloushallinnon kumppanuutta. Heidän missionaan on tuottaa asiakkaille sekä taloudellista että henkistä hyvinvointia. Ja kun tähän lisää vielä sen, että he haluavat olla työpaikkana alansa halutuin, niin tarina alkaa olla kertomista vaille kasassa.

Mikä sai hakemaan mukaan Kasvun paikkaan?

Emme ole aiemmin käytännössä markkinoineet tai mainostaneet lainkaan yritystämme. Liikevaihdon kasvu on saatu aikaan lähinnä nykyisten asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden suosituksella. Haluamme nyt kasvaa nopeammin. Kasvun pullonkaulaksi on muodostunut oikeiden ihmisten löytäminen tiimiin. Nyt haluamme nähdä miten tähän haasteeseen pystytään vastaamaan panostamalla näkyvyyteen Kaleva Median sekä markkinoinnin ja mainonnan huippuammattilaisten avulla.

Tunnistetut haasteet markkinoinnissa?

Tärkeimpinä haasteina ovat tunnettuuden kasvattaminen hyvien potentiaalisten työnhakijoiden parissa, työnantajamielikuvan rakentaminen sekä rekrytointi.

Mitä odotuksia lataatte Kasvun paikalle?

Pääfokus on ehdottomasti työnantajamielikuvaan panostamisessa sekä rekrytoinnissa: kuinka saada työntekijät kiinnostumaan Colleqiumista? Tavoitteena on saada työntekijöitä hakeutumaan meille silloinkin, kun avoimia paikkoja ei ole. Asiakkaiden suuntaan haluamme tuoda esille tärkeimpiä erottautumistekijöitä eli huippupäteviä ihmisiä, sähköiseen taloushallintoon erikoistumista ja palvelun laatua.

Kiinnostuitko?

Katso Colleqiumin uudistuneet sivut: Colleqium.fi