Matkailualan yritykset perehtyivät digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin

BusinessOulu on toteuttanut kuluvana vuonna jo yhteensä seitsemän digitaalisen myynnin ja markkinoinnin työpajaa Oulun matkailualan toimijoille. Työpajat ovat keskittyneet digitaaliseen sisällöntuotantoon, sisältömarkkinointiin ja löydettävyyteen verkossa.

Osallistujien palaute on ollut erinomaista.

”Työpajoissa on ollut hyviä, ajankohtaisia aiheita. On tärkeää, että Oulussa matkailuun liittyvät yritykset vetävät yhtä köyttä ja miettivät tapoja houkutella sekä turisteja, että oululaisia nauttimaan meidän upeasta tarjonnasta kaupungissa ja lähiseuduilla. Tällaisen yhteistyön luomiseen tarvitaan aina joku vetäjä ja on hienoa, että BusinessOulu ja VisitOulu toimivat tässä roolissa”, kehuu Otaxin Piia Sandholm.

Myös mukana ollut Markku Korhonen Liisanlinnasta Limingasta on samoilla linjoilla:
”Olen oppinut paljon uusia asioita todellisilta asiantuntijoilta.”

Näiden työpajojen lisäksi BusinessOulu on järjestänyt myös Bokun-koulutuksen. Lokakuussa alkoi myös uusi työpajakokonaisuus Oulun seudun matkailupalvelujen palvelupolun kehittämisestä.

Työpajat tarjoaa Attractive Oulu Region 2020 -hanke (EAKR), jonka toteutusaika on syksystä 2018 vuoden 2020 loppuun. Tavoitteena on nostaa Oulun seutu Suomen johtavaksi koulutus- ja asiantuntijavierailukohteeksi sekä vahvistaa Oulun seutua arktisia elämyksiä tarjoavana monipuolisena matkailualueena. Työpajat järjestetään osana BusinessOulun vetämää Oulun matkailun kehittämisen osatoteutusta. Oulun Matkailu Oy vastaa hankkeen kansainvälisen markkinoinnin osatoteutuksesta sekä Syöte, Rokua, Kalajoki ja Liminka omista osatoteutuksistaan.

Lisätiedot:

Sari Kasvi
Project Manager
Attractive Oulu Region 2020 / Business Oulu
040 724 9419
sari.kasvi@businessoulu.com