Halu palvella jokaista asiakasta kuin VIP -asiakasta

Taksiliikenteen muutosten jälkeen Suomessa nähdään nyt samaa kirjoa erilaisia takseja, kuin ulkomailla on totuttu näkemään. Kilpailun vapautuminen on mahdollistanut erikoistumisen ja lisäpalvelujen tarjoamisen taksialalla. Peruspalvelun rinnalle on syntynyt VIP- tai Business Class -palvelua tarjoavia yrittäjiä ja välitysyhtiöitä.



OTAXI on yksi VIP -palvelua tarjoavista välitysyhtiöistä. VIP -ryhmää perustamassa ollut Käyhkön Teemu näki Oulun alueella tarpeen, jota kukaan muu taksiyhtiö ei vielä ollut täyttänyt. Käyhköllä on edustusajoista kokemusta useamman vuosikymmenen ajalta, ja suvussa on ajettu taksia jo vuodesta 1940.

”Olen nähnyt taksialaa kaikessa sen kirjossaan, ja näen erikoistumisen olevan tulevaisuutta. Olen ylpeä siitä, että tällainen palvelu on nyt Otaxin asiakkaille tarjottavana”, kertoo Käyhkö.

Lapland Hotels on myös hyvä esimerkki erikoistumisesta. Hotelliketjun Lapin taikaan ja kokonaisvaltaiseen asiakaspalveluun panostavia hotelleja löytyy pohjoisesta useita. Lapin teemalla majoittavia kaupunkihotelleja on Oulun lisäksi Tampereella ja Helsingissä.

”Oulussa meillä vierailee kansainvälisiä hotelliasiakkaita 55% enemmän kuin Oulun hotelleissa keskimäärin”, Lapland Hotels Oulun hotellinjohtaja Tero Mäki-Asiala valaisee.

”Näen, että meillä juuri kansainväliset asiakkaat kaipaavat ja osaavat hakea VIP -taksipalvelua. Kohdeasiakkaat ovat erityisesti diplomaattiasiakkaita, työmatkustajia tai vapaa-ajastaan nauttivia kansainvälisiä asiakkaita”, Mäki-Asiala toteaa. Oulun Lapland Hotelsin asiakkaista noin kolmasosa koostuu kansainvälisistä yöpyjistä.

Millainen sitten on VIP -autoilija?

”OTAXI VIP koostuu autoilijoista, joilla on jo aikaisempaa kokemusta edustuskyydeistä ja loppuun asti viedystä laadusta. Autoilijat tuntevat omakseen palvella jokaista asiakasta kuin VIP -asiakasta”, kertoo Käyhkö.

”Yleensä palvelua käyttävät suuryritykset mutta myös yksityiset, juhlassa ja arjessa. Olemme olleet mukana niin edustustapahtumissa, juhlissa, häissä, hautajaisissa, illanvietoissa ja romanttisissa yllätyksissä” hän lisää.

Kari Isohätälä on toiminut taksiautoilijana vuodesta 1994. VIP -auton vaatimukset täyttävän auton Isohätälä hankki syyskuussa 2018. Kysyttäessä, miksi Isohätälä hakeutui tarjoamaan VIP -palveluita, vastaus tulee nopeasti: ”Hyvään asiakaspalveluun panostaminen on tärkeää ja tunnen se omakseni. Tämän lisäksi on hienoa pitää ja ajaa laatu-autolla.”

VIP-taksi sisältä.

VIP -ajossa auto ajaa ilman taksivaloa, ja kuljettajalla on puku päällä. Autosta löytyvät Kalevan printtilehti sekä asiakkaan käyttöön tabletti verkkoyhteydellä.

Paikallisiin Oululaisiin yhteistyökumppaneihin Kalevan lisäksi kuuluu myös Huovisen Leipomo, josta asiakkaalle voidaan hankkia esimerkiksi lähiruokaa suosiva aamupalapaketti asiakkaan näin toivoessa.

OTAXI VIP -ryhmän autot on valittu asiakasta ajatellen premium- sedaneista ja -tila-autoista. Tällä hetkellä ryhmä koostuu yhteensä 20 autosta – kaikki nahkapenkein varustettuna.

VIP -palvelu tulisi olla kaikkien tavoitettavissa, mikä näkyy palvelun hinnoittelussa. Kun VIP -ryhmän auto ei ole tilausajossa, on se taksiasiakkaiden käytettävissä samoin hinta- ja tilausperustein kuten keltakattoiset Otaxi -autot.

Katso video – VIP -taksi palveluksessanne

OTAXI on Oulun alueen perinteinen, paikallinen, luotettava taksinvälitysyhtiö. Brändin keltakattoiset autot ajavat myös Pohjanmaalla ja Kuusamo-Rukan alueella. Otaxiin kuuluu yhteensä noin 600 autoa ja reilusti yli tuhat ammattitaitoista kuljettajaa.

OTAXI VIP tilataan erillisestä tilausnumerosta. VIP -palvelun saat numerosta 0600 30083 (1,59€ + 0,48€/min). Tilaukset vähintään 60min ennen toivottua noutoaikaa, tervetuloa kyytiin!

www.otaxi.fi/oulu

Artikkeli on Otaxin tuottamaa kaupallista sisältöä.