Tommi Lähde
Perustaja ja toimitusjohtaja, the other danish guy
Tommi Lähde on 49-vuotias yrittäjä ja the other danish guyn perustaja. Puolet tähänastisesta elämästään hän on yrittänyt ymmärtää miksi ihmiset käyttäytyvät niin kuin käyttäytyvät. Uteliaisuuttaan hän on päässyt kanavoimaan tekemällä töitä brändien kanssa. Idea omasta brändistä syntyi sattumasta New Yorkissa 2014 ja kirjavien vaiheiden jälkeen yritys on edelleen hengissä. Samoin kuin sille alussa asetettu määränpää aluspukeutumisen maailman ykkösenä.
Teot ovat kauneinta puhetta
Tulevaisuudessa ainut kannattava liiketoiminta on vastuullista liiketoimintaa, jota tehdään silloinkin kun kukaan ei katso. Moraaliposeeraamisella, hyvesigaloinnilla ja viestinnässä tehdyillä vastuullisuusstunteilla ei synnytetä luottamusta ihmisiin. Ja ilman luottamusta ei synny brändejä.
Vappu Aura
Viestintä-, markkinointi- ja yhteiskuntasuhdejohtaja, Teosto
Vappu on markkinointiviestinnän pitkän linjan ammattilainen, jolla on kokemusta brändien ja viestinnän johtamisesta sekä organisaatioiden sisällä että palveluntarjoajana. Ennen musiikintekijöiden järjestö Teostoa hän on työskennellyt mm. markkinointitoimisto Avidyn ja Ilmarisen markkinointi- ja viestintäjohtajana. Vapun vahvuuksia ovat strateginen viestinnän kehittäminen, brändinhallinta sekä vastuullisuuden kytkeminen osaksi kaikkea tekemistä.
Suoraan brändistä – musiikki vastuullisena tuotteena
Jaana Haapala-Laiho
Toimitusjohtaja tutkimus- ja konseptitoimisto Funck Helsinki Oy ja mainostoimisto Folk Finlandin strategi ja perustajajäsen
Jaana on pitkän linjan markkinoinnin ammattilainen, joka on vaikuttanut monien brändien menestystarinoissa. Jaanan erikoisalaa ovat kuluttajakäyttäytyminen ja vastuullisten brändien kilpailuedun rakentaminen. Jaana kirjoitti vuonna 2008 kirjan Omatuntotalous, joka ennakoi nykyisen kaltaisen vastuullisuuskehityksen nousun ja hän oli ensimmäisiä yritysten ja organisaation tarkoituksen (purpose) julistajista. Edelleen Jaanan sydän sykkii ihmislähtöiselle ja tarkoitusjohdetulle brändinrakentamiselle. Jaana myös kouluttaa eri organisaatioissa innovaatiokulttuurin kehittämistä ja asiakkaiden osallistamista painopisteenään palvelumuotoilun työkalujen ja ajattelun hyödyntäminen sekä merkityksellisen brändin rakentaminen.
Omatunto ostoskorissa
Kun ilmastonmuutos, Thurnberg, Trump, Brexit ja monet muut aikamme ilmiöt haastavat yrityksiä, on kysyttävä, mihin brändien maailma on matkalla? Omatuntotalous pureutuu niihin lainalaisuuksiin, jotka muuttavat kulutuskäyttäytymistä ja pakottavat yrityksiä vastuullisuuteen. Kuinka tyydytetään omatunnon valintoja tekevää asiakasta ja voiko hyvää tekemällä tehdä myös hyvää bisnestä. Näihin ja muihin polttaviin vastuullisuus-teemoihin pureudutaan Jaana Haapala Omatunto ostoskorissa – puheenvuorossa.