Kodinplaza.fi -tarjouspyyntöpalvelu tuo kodin- ja kiinteistönpalveluja tarvitsevat ihmiset ja tekijät yhteen
Kodinplaza.fi -verkkosivuston ansiosta kodin- ja kiinteistönpalveluja tai remontteja tarvitsevan kuluttajan ei enää tarvitse etsiä neulaa heinäsuovasta. Suuri yrityskäyttäjien määrä mahdollistaa palveluntarjoajien kilpailuttamisen monipuolisesti, vaivattomasti ja kustannustehokkaasti ympäri maan.
Pihan asfaltointi, keittiöremontti, muuttoauto, kattoremontti. Siinä vain pieni otanta asiakaspalautteissa esille tulleista, kodin ja kiinteistön palveluihin liittyvistä tarpeista, jotka ovat valtakunnallisen Kodinplaza.fi -sivuston ansiosta tulleet täytetyiksi.
Kesäkuussa 2017 päivänvalon nähneen konseptin takana hääräävä, kolmen rautaisen ammattilaisen kopla on onnistunut luomaan alustan, joka saattelee kodin- ja kiinteistönpalveluja tarvitsevat kuluttajat ja palvelujen tarjoajat yhteen yhdellä hiirenklikkauksella.
– Sivustolla on jo yli 3500 aktiivista yrityskäyttäjää ja tarjouspyyntöjä on vastaanotettu yli 17000 kappaletta kaikkialta Suomesta. Positiivisen palautteen ryöppy on ollut ihan mieletön. Se osoittaa, että pitkällinen kehitys- ja suunnittelutyö on tuottanut tulosta, yrityksen toimitusjohtaja Tony Selenius iloitsee.
Kodinplaza.fi -sivuston toiminta ja suosio perustuvat suureen yrityskäyttäjien määrään. Kun yrityskäyttäjiä on runsaasti, on myös asiakkaan helpompaa löytää etsimänsä verrattuna esimerkiksi siihen, että lähtisi itse lähettelemään tarjouspyyntöjä sattumanvaraisesti eri tahoille. Kodinplaza.fi perustuu tarjouspyyntöjen perusteelle kohdennettuun vaihtoehtojen valikoimaan.
– Kilpailuttaessaan palveluntarjoajat meidän kauttamme, asiakas säästää aikaa, vaivaa ja rahaa sekä tavoittaa yrityksiä, joita ei itse ehkä löytäisi. Pyrimme saamaan asiakkaalle vähintään kahdesta kolmeen tarjousta, jotka vastaavat hänen tarpeisiinsa, Selenius vakuuttaa.
Vastaus kuluttajien tarpeeseen
Helppokäyttöisyyden periaatteeseen nojaava, asiakkaiden toiveita ja tarpeita herkällä korvalla kuulosteleva Kodinplaza.fi -sivusto syntyi tarvelähtöisyyden perustalle. Vuodesta 2015 saakka sekä talotekniikan että yritysmarkkinoinnin alalla toiminut yrittäjätrio alkoi saada silloisilta asiakkailtaan yhteneväistä viestiä siitä, että nyt tarvittiin uudenlaisia toimia yritysten ja kuluttajien saattelemiseksi yhteen.
– Havaitsimme, että kodin tai kiinteistön palveluja tarvitessaan moni saattaa jättää tarjouspyynnön jopa kuudelle yritykselle, joista lopulta yksi tai kaksi vastaa. Tekijöiden löytyminen on usein vaikeaa ja kuluttaja joutuu näkemään paljon vaivaa, Selenius tietää.
Niin syntyi idea verkkosivustosta, joka toimisi siltana kodin ja kiinteistöjen palvelujen tarvitsijoiden ja palvelujen tarjoajien välillä tuoden heidät entistä vaivattomammin ja tehokkaammin yhteen ympäri koko maan. Valtakunnanlaajuinen vaihtoehtojen kirjo on tullut monelle kuluttajalle iloisena yllätyksenä. Yksi mieltä lämmittävä palaute on jäänyt erityisesti Seleniuksen mieleen:
– Eräs talonrakentaja etsi omasta maakunnastaan maalämpö- ja vesikiertoista lattialämmityspakettia, mutta tekijää ei meinannut löytyä. Meidän kauttamme hän löysi toisesta maakunnasta tekijän, joka pystyi toteuttamaan molemmat palvelut ja vieläpä sopivalla hinnalla, hän yllättää.
Ilmainen, helppo ja asiakaslähtöinen
Veloituksettomalta Kodinplaza.fi -sivustolta löytyy kaksi eri käyttöliittymää: kuluttajalle ja yrittäjälle omansa. Kodin- ja kiinteistönpalvelujen hakuprosessi lähtee liikkeelle tarjouspyynnöstä ja lomakkeet on luotu jokaiselle palvelulle erikseen. Kun asiakas ilmoittaa tarvitsevansa vaikkapa kattoremonttia, pystyvät sivuston ylläpitäjät tarkentamaan niin katon pinta-alan kuin materiaali- ja väritoiveetkin, mikä puolestaan sujuvoittaa tarjouspyyntöön vastaamista.
– Parhaimmillaan asiakas on saanut minuuttien sisällä tiedon siitä, että yritys on osoittanut kiinnostusta. Sen jälkeen yrittäjä ja kuluttaja voivat olla yhteydessä toisiinsa ja sopia jatkosta, Selenius kiteyttää.
Kodinplaza eroaa muista vastaavista palveluntarjoajista paitsi helppokäyttöisen ja veloituksettoman, sitoutumista vaatimattoman toimintamallin, myös asiakaskeskeisyyden ansiosta.
– Vahvuutemme on siinä, että kuuntelemme kaikkia osapuolia herkällä korvalla. Jos asiakas ilmoittaa, että jokin asia ei tunnu hyvältä tai toimivalta, me kartoitamme, miksi näin on. Haluamme rakentaa konseptia asiakkaiden tarpeita ja toiveita yhä paremmin vastaavaksi, Selenius korostaa.
Kodinplaza-konsepti on saatu sekä yrittäjien että kuluttajien kannalta niin toimivaksi ja selkeäksi, että yrittäjät voivat nyt hyvin mielin siirtää resursseja enemmän myyntiin ja markkinointiin. Vahva perusta on mahdollistanut myös toiminnan laajentamisen uusiin suuntiin:
– Kysynnän innoittamana olemme hiljattain laajentaneet talotekniikasta myös kodin ja kiinteistöjen palveluihin kiinteästi liittyviin sähkösopimuksiin ja vakuutuksiin. Nämä kaikki on nyt mahdollista kilpailuttaa meidän kauttamme, Selenius vinkkaa.
Kodinplaza.fi -tarjouspyyntöpalvelu tuo kodin- ja kiinteistönpalveluja tarvitsevat ihmiset ja tekijät yhteen
Tiesitkö, että esimerkiksi remontin voi saada talvella hieman halvemmalla koska yritysten kalentereissa on enemmän tilaa? Kodinplazan avulla tavoitat yhdellä tarjouspyynnöllä useita yrityksiä mm. kattoremonttiin, putkiremonttiin, kylpyhuoneremonttiin tai vaikkapa keittiöremonttiin liittyen. Vertaile hinnat, palvelusisällöt sekä takuut ja valitse sopivin yritys.
Artikkeli on Kodinplaza.fi:n tuottamaa kaupallista sisältöä.