Hammaslääkärissä käyntiä jännitetään usein turhaan

Marketta Voutilainen on tyytyväinen Coronarian hammashoitoon.

Noin puolet aikuisväestöstä pelkää tai jännittää hammaslääkärissä käyntiä. Paras keino jännityksen lieventämiseen on rauhallinen ja osaava hoitohenkilökunta.

Coronarian johtava hammaslääkäri Antti Peteri ja suuhygienisti Sanna Kivimäki juttelevat renkaiden vaihdosta. Heidän välissään hoitotuolissa makaa Marketta Voutilainen, joka on tullut hammaskiven poistoon. Vaikka Voutilainen ei hammaslääkäripelkoa pode, jännittää hoitoon tuleminen silti.

– Monia voi hammaslääkärissä käydessä jännittää se, ettei tiedä mitä seuraavaksi tapahtuu, Peteri kertoo.

Jutustelun ohella hammaslääkäri kertoo käyttämistään työvälineistä ja selittää tarkoin mitä niillä tehdään. Potilaan vointia seurataan herkeämättä. Välillä pidetään taukoa. Kiirettä ei ole, joten hoito etenee potilaan ehdoilla.

– Nosta kättä, jos tuntuu kipua, Peteri kehottaa.

Kipuherkäksi tunnustautuva Voutilainen ei nosta kättään hoidon aikana kertaakaan, sillä toimenpiteet eivät tuntuneet pahalta. Hoidon päätteeksi tuolista nousee tyytyväinen nainen.

– Tuli sellainen olo, että minusta pidetään huolta, hän sanoo.

Hoitohenkilökunnan kertomat jutut arkielämästä Voutilainen kokee rauhoittavana elementtinä.

– Antin ja Sannan juttelu vei ajatukset pois itse hoidosta, hän kertoo.

Hammaslääkäri Antti Peteri arvostaa vuorovaikutusta potilaan kanssa.

Antti Peteri korostaa, että hänelle ja koko Coronarian henkilökunnalle positiivinen asiakaskokemus on kunnia-asia. Esimerkiksi pelkopotilaan hoito voidaan aloittaa jo ennen hoitotuoliin istahtamista. Asiakas voi jo aikaa varatessaan kertoa, mikäli hoitoon tuleminen pelottaa. Näin tuntemukset voidaan käydä läpi yhdessä lääkärin ja hoitajan kanssa ennen toimenpiteiden aloittamista.

– Ihmisen kohtaaminen on kaikista tärkeintä. Kaikki tunteet otetaan tosissaan, Peteri sanoo.

Positiivinen asiakaskokemus Coronarialla tarkoittaa paitsi hyvää hammashoitoa, myös mutkatonta asiointia. Asiakas maksaa vain siitä palvelusta, jota on saanut. Ylimääräisiä toimistomaksuja tai muita piilokuluja ei ole. Parkkeeraaminen on ilmaista ja tilaa on runsaasti sekä Limingantullin, Kaakkurin että Zeppelinin toimipisteillä. Ajanvarauksen voi tehdä joko puhelimitse tai verkossa.


Coronaria Hammasklinikka Limingantulli

Nuottasaarentie 1 (Limingantullin Prisman 2 krs.)
90400 Oulu

Varaa aika verkossa, klikkaa tästä >>

Soita ajanvaraukseen 010 197 030 
(ma-pe klo 8.00-19.00, ja la 12.00-15.00)

Lähetä sähköpostia: hammasklinikka.limingantulli@coronaria.fi


Coronaria Hammasklinikka Kaakkuri
(Kaakkurin Smile)

Siipikuja 8 A 2, 90420 Oulu

Varaa aika verkossa, klikkaa tästä >>

Puh. 044 2111 498

Sähköposti: hammasklinikka.kaakkuri@coronaria.fi


Coronaria Hammasklinikka Zeppelin

Zeppelinintie 1 (Kauppakeskus Zeppelin, 2 krs.)
90450 Kempele

Varaa aika verkossa, klikkaa tästä >>

Puh. 010 197 031

Sähköposti: hammasklinikka.zeppelin@coronaria.fi

 

Artikkeli on Coronarian tuottamaa kaupallista sisältöä.