Uunikuuman pizzan kanssa kassalle – Seuraavaksi Citymarket Kaakkuri avaa aidon sushikeittiön

Millainen on täydellinen ruokakauppa? Citymarket Kaakkurin kauppiaspari Risto ja Ritva Kontturi pohtivat ettei määränpäätä saavuteta välttämättä koskaan, mutta jatkuvalla kehittämisellä ja pelottomilla kokeiluillakin voidaan päästä hyvin lähelle. Lähes koko Citymarketin tuotteet kattava verkkokauppa ja kotiinkuljetuspalvelu, aitoihin italialaisiin pohjiin leivottavat pizzat ja pian avattava sushikeittiö ovat uusimmat askeleet matkalla kohti vastausta.

Ei mitään pakastepizzoja, Erja Hiltunen leipoo Citymarket Kaakkurin pizzat aitoon taikinaan.

”Monet palveluistamme keskittyvät ihmisten ajankäytön helpottamiseen. Ruoan ja päivittäistavaroiden toimiva verkkokauppa on siinä merkittävässä osassa, samoin mahdollisuus ostaa kotiin vietäväksi lämmintä, hyvää ruokaa”, Risto Kontturi summaa.

Konttureiden aikakausi Citymarket Kaakkurissa on kestänyt nyt viiden vuoden ajan. K-kauppiasura on kestänyt yli 20 vuotta. Risto kuvailee, että jatkuva kehittäminen on hänelle tärkeä osa omaa luonnetta.

”Citymarket Kaakkuri on niin iso kokonaisuus, että se mahdollistaa asioiden rohkeankin kokeilemisen. Palautteiden perusteella uudistuksia kehitetään edelleen.”

Edistysaskeleet palvelevat asiakkaita

Aivan ensin Citymarketia laajennettiin. Lisätilalla voitiin vastata muun muassa kasvisruokabuumiin runsaalla tuotevalikoimalla 2016, itsepalvelukassat otettiin käyttöön myöhemmin samana vuonna. Fazer-leipomon uudistaminen tehtiin 2017 ja alkoholilainsäädännön muutosten myötä pienpanimo-osasto uusittiin vuoden 2018 alussa.

Vielä saman vuoden aikana julkistettiin ruoan ja päivittäistavaroiden verkkokauppa ja edullinen, nopea kotiinkuljetus. Kun lokakuusta 2018 hedelmäosastolta sai tuorepuristettua appelsiinimehua, huhtikuussa 2019 viereiseen kahvioon perustettiin aivan oikea pizzeria.

”Uudistuksia on mukava tehdä, kun tukena on ammattitaitoinen, mahtava porukka.”

”Ideat eivät tule vain meiltä kauppiailta, vaan niitä tulee paljon myös asiakkailta ja henkilökunnalta.”

Auki vuoden jokaisena päivänä

Laajemmassa mittakaavassa Citymarket Kaakkurin kauppiaat seuraavat kehitystyössään yhteiskunnan muutosta. Risto muistelee miten suuri muutos arki-aukioloaikojen pidentyminen kahdeksasta iltayhdeksään aikanaan tuntui. Tuolloin oli mahdoton ajatus, että ruokakauppa olisi sunnuntaisin auki. Viime vuonna Citymarket Kaakkuri oli ensimmäistä kertaa vuoden jokaisena päivinä auki, joulupäivä mukaan lukien.

”Myös palvelulinjastot palvelevat koko viikonlopun ajan ja meiltä saa keittoa ja pizzaa myös sunnuntaisin. Sen uskomiseen asiakkaillamme meni hetki aikaa, mutta nykyisin lounasruokailuiden lisäksi keittiömme palvelee hyvin useaa perhettä myös viikonlopun aterioiden apuna.”

Ensimmäisen kerran Kontturit näkivät pizzerian ruokakaupan yhteydessä jo joitakin vuosia sitten Hollannissa. Ajatus muuttui toiminnaksi, kun Citymarket Kaakkuriin mietittiin uutta ruokapistettä. Jos ruokaostoksia ei halua tehdä tyhjällä mahalla, kahviossa voi nauttia vaikkapa yhden siivun. Pizzan voi myös tilata valmistumaan ostosten aikana, jolloin sen saa otettua mukaansa ennen kassoille suuntaamista.

Pizzat tehdään aitoon taikinaan, ei pakastepohjiin.

Oman pizzakokin ansiosta asiakkaiden pyynnöstä valikoimiin saatiin nopeasti myös gluteenittomat pizzat.

Lokakuussa Citymarket Kaakkurista saa buffetpöydästä tuoretta, aitoa sushia kansainvälisten ruokatrendien mukaisesti. Valmisannosten sijaan annokset tehdään omassa sushikeittiössä joka päivä tuoreena ja laadukkaista raaka-aineista.

”Jos haluaa todella tarjota hyvää ruokaa, oikotietä ei ole olemassa, vaan laadun on oltava ensimmäisenä.”

Erikoisruokavaliot erityisessä huomiossa

Palvelukehityksen ohessa pidetään toki huolta siitä, että pääasia, Citymarket Kaakkurin ruoka- ja päivittäistavarat vastaavat asiakkaiden tarvetta. Viidessa vuodessa koko hypermarketin elintarvikkeiden tuotemäärä on kasvanut noin 18 000 tuotteesta 23 000 tuotteeseen.

Erikoisruokavalioilla on muutoksessa merkittävä rooli, sillä esimerkiksi gluteenittomia uutuustuotteita otetaan valikoimiin jatkuvasti. Tässä työssä merkittävä rooli on toimivilla palautekanavilla, joilla asiakkaat tavoittavat kauppiaat ja asiakkaiden toiveisiin voidaan vastata erittäinkin nopeasti.

”Erikois- ja kasvisruokavaliotuotteiden hyllymetrit ovat kolminkertaistuneet viidessä vuodessa. Uusia tuotteita tulee jatkuvasti markkinoilla ja olemme ottaneet niitä hanakasti myyntiin asiakastoiveiden perusteella.”

Haluamme kuulla mielipiteesi

Valikoimaamme ja palveluumme liittyviä palautteita voi jättää kätevästi sähköisellä lomakkeella. Palautteet menevät suoraan kauppiaille ja osastoille.

Puuttuuko valikoimastamme Sinulle tärkeä tuote? Ruusuja tai risuja? Klikkaa ja anna palautetta, se on meille tärkeää.

Palautekanava_kuva