Asunnon myynnissä alkuhetket ovat tärkeimpiä – “Kun otat heti alkuun hyvän välittäjän, sinun ei tarvitse jäädä miettimään, tuliko kaikki nyt varmasti tehtyä”

Bo on monien tuntema brändi, jonka vahvuuksia ovat ammattitaitoiset myyjät, korkeatasoiset valokuvat ja inspiroivat stailaukset. Bo LKV Oulun myyntijohtajan Julia Hakalan mielestä jokainen asunto ansaitsee hyvän ja ammattitaitoisen myynnin.

Toni Haapakoski ja Julia Hakala saavat asiakkailtaan yksinomaan positiivista palautetta. He uskovat, että yksi suurimmista syistä onnistuneisiin kauppoihin on, että asiat tehdään alusta alkaen laadukkaasti.

Inspiroiva, visuaalinen, raikas ja uniikki. Näillä adjektiiveilla voisi kuvailla kiinteistönvälitystoimistona tunnettua Bo LKV:ta.

Bo perustettiin Turkuun vuonna 2015. Ouluun toimisto tuli kolme vuotta myöhemmin, ja nyt yrityksessä työskentelee yli 200 ammattilaista ympäri Suomen.

Oulun toimiston myyntijohtaja Julia Hakala uskoo, että nopeaa kasvua selittää toimiva brändi. Bo on tunnettu inspiroivista kuvistaan ja viimeisen päälle stailatuista kodeistaan. Myös myyjät ovat alansa huippuja.

Bo:n vahva brändi on tuonut tutkitusti lisäarvoa myyntiin. Oulun Bo LKV:n myyntiajat ovat 42 % nopeammat kuin keskimääräiset asuntojen myyntiajat Oulussa.

“Fakta on, että alkuhetket, kun laitat asunnon myyntiin, ovat todella ratkaisevia. Kun otat heti alkuun hyvän välittäjän, sinun ei tarvitse jäädä miettimään, tuliko kaikki nyt varmasti tehtyä”, Hakala sanoo.

Ammattitaitoinen tiimi apuna myynnissä

Myytäviä kohteita on laidasta laitaan, tavallisista kodeista hulppeisiin arvoasuntoihin.

“Asuntokauppa tapahtuu suurimmaksi osaksi tunteiden kautta”, Hakala sanoo.

“Me haluamme tuoda kuvilla ja stailauksella lisäarvon ihan tavallisten ihmisten koteihin. Jokaiselle kodille annetaan yhtä suuri ajatus ja panostus. Jokainen koti ansaitsee hyvän ja ammattitaitoisen myynnin.”

Hakala on ollut kiinteistönvälittäjänä kymmenen vuotta. Kymmenessä vuodessa ala on muuttunut paljon: Hakalan uran alkuvaiheessa välittäjä nappasi kuvat pokkarikameralla itse eikä kohteita stailattu ennen kuvien ottamista.

“Ei osattu edes ajatella, että olisi muita vaihtoehtoja. Ammattivalokuvaajien ja stailaajien käyttäminen on helpottanut meidän välittäjien työtä valtavasti”, Hakala sanoo.

Bo tarjoaa välittäjien ammattitaidon lisäksi kokonaisen asiantuntijatiimin. Oulun tiimissä työskentelee kymmenen välittäjän lisäksi stailaaja, valokuvaaja ja graafikko.

“Kun asunto julkaistaan myyntiin, siitä on huippukuvat, se on kaikissa kanavissa, sen näkyvyys on valtava. Siinä vaiheessa kaikki on kunnossa”, Oulun Bo LKV:n kiinteistönvälittäjä Toni Haapakoski sanoo.

Stailaaja löytää jokaisen kodin parhaat puolet

Kaikki Bo:n kohteet stailataan ennen kuvien ottamista. Stailaaja voi käydä sisustamassa asunnon esimerkiksi asiakkaan työpäivän aikana.

Oulun toimistossa stailistina työskentelevä Anu Peltoniemi kertoo, että stailauksessa käytetään pääsääntöisesti asiakkaan omia tavaroita, mutta mukana on myös Bo:n sisustustavaroita.

Kun Peltoniemi menee uuteen kohteeseen, hän käy asunnon läpi ja miettii, mistä kuvakulmasta kuvat kannattaisi ottaa. Tavoitteena on stailata ajattomasti, mutta tyylikkäästi.

Myyntikuviin voidaan vaihtaa verhot tai lisätä sohvalle sisustustyynyjä, tuoda tiloihin uusia huonekaluja tai siirtää vanhoja. Kun valokuvat on otettu, kaikki tavarat siirretään takaisin omille paikoilleen.

Peltoniemellä on taito nähdä asuntojen parhaat puolet ja korostaa niitä.

“On hienoa nähdä erilaisia koteja. Kaikissa kodeissa on aina se oma siisti juttunsa”, Peltoniemi sanoo.

Usein asiakkaat yllättyvät nähdessään kuvat.

“Ihmiset ovat aivan häkeltyneitä, että onko tämä meidän koti”, Julia Hakala kertoo.

Bo käyttää asuntojen stailaukseen apuna myös omia sisustustavaroitaan keramiikasta huonekaluihin.

Bo tarjoaa myös virtuaalista kalustamista. Jos asunto on tyhjillään, virtuaalikalustuksella saadaan luotua kohteeseen aidon näköinen kalustus. Kalustetut asunnot menevät paremmin kaupaksi kuin tyhjillään olevat.

“Virtuaalikalustus on ehkä se tämän hetken suurin uutuus. Tyhjien asuntojen myymistä ei enää kannattaisi edes tehdä”, Toni Haapakoski sanoo.

Bo on alansa edelläkävijä

Tällä hetkellä Bo on seuratuin välitystoimisto sosiaalisessa mediassa ja yksi asumisen tunnetuimmista brändeistä Suomessa.

Ihmiset eivät seuraa Bo:ta vain asuntokauppoja suunnitellessaan, vaan myös saadakseen inspiraatiota. Bo:n sosiaalisessa mediassa on upeiden asuntokuvien lisäksi esimerkiksi stailaajien vinkkejä sisustamiseen.

Sosiaalisen median lisäksi Bo näkyy myös perinteisissä markkinointikanavissa, kuten printissä, asuntoportaaleissa ja tapahtumissa.

“On asiakkaita, jotka eivät ole koskaan edes käyneet sosiaalisessa mediassa. Asiakkaiden ei tarvitse ymmärtää sosiaalisesta mediasta tai markkinoinnista yhtään mitään, me teemme työn heidän puolestaan”, Haapakoski sanoo.

Bo LKV:lla voi tehdä myös digitaalisia asuntokauppoja. Oulun toimistolla ensimmäinen digitaalinen asuntokauppa tehtiin viime syksynä. Digitaalisessa asuntokaupassa kauppa tapahtuu sähköisesti, oman koneen äärellä.

Asuntokaupassa myydään tärkeintä omaisuutta

Bo:lle on tärkeää, että jokainen asiakas tulee kuulluksi ja kokee olonsa kotoisaksi.

“Monesti oma koti on kaikista tärkein paikka. Meille on tärkeää, että asiakkaalle tulee olo, että nyt myydään minulle tärkeää kotia ja etsitään siihen seuraavaa omistajaa”, Haapakoski sanoo.

Kun kaupat on tehty ja kauppakahvit juotu, Bo LKV antaa kaikille asiakkailleen pienen muiston kaupasta.

Hakala ja Haapakoski ovat yhtä mieltä siitä, että kalleinta omaisuuttaan ei kannattaisi antaa kenen tahansa myytäväksi.

“Huonosti mennyt myynti voi maksaa kymmeniätuhansia euroja kauppahinnassa”, Hakala sanoo.

Asiakkaiden palaute Oulun Bo:n välittäjille on ollut yksinomaan positiivista. Hakalalle tai Haapakoskelle ole tullut vielä kertaakaan vastaan tilannetta, jossa asiakas ei suosittelisi Bo LKV:ta.

“Me olemme tunnettuja laadusta ja asiakaspalvelijana meillä on vastuu, että meidän täytyy myös antaa laatua. Pitää olla aina täydellinen ja siitä vielä pikkuisen enemmän”, Haapakoski sanoo.

Tutustu Bo LKV Oulun toimistoon osoitteessa: https://bo.fi/oulu/.