Aurea Kodit Oy:n yrittäjät Tuomo Karhumaa, Jukka Lampela ja Marko Kyngäs sanovat, että virtuaaliesittely tukee kokeneiden ammattilaisten tekemää myyntityötä.
Aurea Kodit Oy on jo kahden vuoden ajan tarjonnut jokaiselle asiakkaalleen 3D-virtuaaliesittelyä myytävänä oleviin koteihin ainoana kiinteistönvälitysliikkeenä Oulussa. 3D-esittelyssä pääsee tutustumaan kotikandidaattiin vaikkapa kotisohvalla älypuhelimen ruudulta.
Virtuaaliesittelyiden odotetaan yleistyvän merkittävästi kiinteistönvälityksessä. Aurea Kodit Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja Jukka Lampela arvioi, että edellinen yhtä suuri murros koettiin alalla, kun myynti-ilmoitukset siirtyivät kivijalkatoimistojen näyteikkunoista verkkoon vuosituhannen alussa.
”Virtuaaliesittely antaa kodin etsijälle todella paljon valokuvia enemmän tietoa asunnosta jo ennen ensiesittelyä”
– Jukka Lampela
Aurea Kodit Oy:n LKV-kiinteistönvälittäjät ja osakkaat Tuomo Karhumaa ja Marko Kyngäs alleviivaavat virtuaaliesittelyn aitoa tunnelmaa. Karhumaa vertaa, että omakotitalosta voidaan julkaista kymmeniä ammattivalokuvaajan otoksia, mutta jotain jää vääjäämättä ruudun ulkopuolelle. Virtuaaliesittelyssä näkee saumattomasti erittäin tarkkoja yksityiskohtia myytävänä olevasta kodista. Merkittävänä yksityiskohtana myös ikkunoiden näkymä ulos on aito.
”Ennen kaikkea jo virtuaaliesittelyn perusteella pääsee fiilikseen, että tämä voisi olla meidän koti. Kun on esittelyn aika, päätöksenteko on edennyt pitkälle”, Karhumaa sanoo.
Kyngäs lisää, että Aurea Kodeilla on jo useita asiakkaita, jotka ovat tehneet ostopäätöksen ja vieläpä pyydetyllä hinnalla yksinomaan virtuaaliesittelyn perusteella: Tunne kodista on ollut niin vahva, että kaupat on haluttu lyödä siltä istumalta lukkoon.
”Virtuaaliesittelyn perusteella tietää mitä on saamassa. Näyttöön tullaan enää fiilistelemään ja tunnustelemaan, että onko etsintä nyt ohi”, hän sanoo.
Yrittäjät sanovat, että yleisillä ja yksityisillä näytöillä on edelleen vahva rooli asuntokaupoissa. Virtuaaliesittely on painotetusti uusi ja toimiva työkalu, mutta jatkossakin Aurea Kodit Oy aikoo erottua edukseen tiiviisti sen asiakkaiden kanssa toimivana yrityksenä.
”Emme vain ota asuntoja myyntiin, vaan yritämme aktiivisesti löytää oikea ostaja meidän omista rekistereistämme ja verkostoistamme. Siinäkin työssä auttaa, kun on linkin takana aito esitys asunnosta, joka voisi olla meiltä kotia etsineelle ihmiselle juuri sopiva”, Lampela sanoo.
Virtuaaliesittelyssä kiinnostaa yrittäjien mielestä nimenomaan sen aitous. Valokuvassa on aina jonkin verran mittasuhteiden vääristymistä ja käytännössä tilat hahmottuvat vasta paikan päällä. Virtuaaliesittelyssä käsitys tilasta on realistinen ja toisin kuin esittelyvideoissa, 3D-esittelyssä voi liikkua vapaasti asunnon sisällä ja katsella ympärilleen.
Ja pidämme me ihmiset itseämme kuinka rationaalisina päätöksentekijöinä tahansa, Oulun asuntokaupoista neljäsosan toteuttavan Aurea Kodit Oy:n omistajilla on selkeä näkemys päätöksentekoprosessista.
”Kotia ostaessa päätös tehdään 95-prosenttisesti fiiliksen perusteella”, Lampela sanoo.
Virtuaaliesittely on jokaisen asiakkaan mahdollisuus
Aurea Kodit tarjoaa virtuaaliesittelyä jokaiselle asiakkaalleen. Kuvaus kestää 1-2 tuntia ja jos kuvaus jotain ylimääräistä vaatii niin sen, että aidosti ja erittäin tarkasti kuvatun ympäristön tulee olla tiptop-kunnossa muuallakin kuin valokuvattavissa paikoissa.
Marko Kyngäs sanoo, että alun perin virtuaaliesittely löytyi ratkaisuksi, kun yrittäjät miettivät miten uuden kodin ostopäätöstä voitaisiin helpottaa. 3D-esittely on Kynkään mukaan myös luontevaa jatkumoa pitkäjänteiselle kehitystyölle yrityksessä, joka toi ammattimaisen valokuvauksen asiakkaittensa käyttöön ensimmäisenä kiinteistönvälitysliikkeenä Oulussa.
”Olemme olleet ensimmäisenä myös Facebookin ja Instagramin hyödyntämisessä, kun haluamme lisää huomiota meillä myynnissä oleville kodeille. Haluamme olla innovatiivisia, mutta kaikki kehitys lähtee aina lisäarvon tarjoamisesta asiakkaillemme – kehitystä ei tehdä vain kehittämisen vuoksi”, Kyngäs huomauttaa.
Lampela perusti Aurea Kodit Oy:n keskelle kansainvälisen finanssikriisin aiheuttamaa taantumaa asuntokaupoissa vuonna 2007. Karhumaa ja Kyngäs tulivat kanssayrittäjiksi vuonna 2010. Nyt Aurea Kodeilla työskentelee yhteensä 18 henkeä.
”Jos asuntokauppa tuntuu välillä hiljenevän, se on meille vain kannustin panostaa enemmän markkinoinnin työkaluihin.”
Onko kotisi myynti ajankohtaista ja haluat kodillesi parhaan näkyvyyden ja hinnan?
Artikkeli on Aurean tuottamaa kaupallista sisältöä.
https://d3f5ute1xnzkw4.cloudfront.net/wp-content/uploads/sites/209/2018/10/25125020/IMG_4555-e1540461079651.jpg8001200patrikkortethttps://d3f5ute1xnzkw4.cloudfront.net/wp-content/uploads/sites/209/2016/11/29125139/Kaleva_musta_logo_W200.pngpatrikkortet2018-10-29 06:00:262018-10-25 16:10:05Virtuaaliesittely päästää kodinetsijät sisään jo ennen ensiesittelyä
Virtuaaliesittely päästää kodinetsijät sisään jo ennen ensiesittelyä
/ Koti / patrikkortetAurea Kodit Oy:n yrittäjät Tuomo Karhumaa, Jukka Lampela ja Marko Kyngäs sanovat, että virtuaaliesittely tukee kokeneiden ammattilaisten tekemää myyntityötä.
Aurea Kodit Oy on jo kahden vuoden ajan tarjonnut jokaiselle asiakkaalleen 3D-virtuaaliesittelyä myytävänä oleviin koteihin ainoana kiinteistönvälitysliikkeenä Oulussa. 3D-esittelyssä pääsee tutustumaan kotikandidaattiin vaikkapa kotisohvalla älypuhelimen ruudulta.
Virtuaaliesittelyiden odotetaan yleistyvän merkittävästi kiinteistönvälityksessä. Aurea Kodit Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja Jukka Lampela arvioi, että edellinen yhtä suuri murros koettiin alalla, kun myynti-ilmoitukset siirtyivät kivijalkatoimistojen näyteikkunoista verkkoon vuosituhannen alussa.
Aurea Kodit Oy:n LKV-kiinteistönvälittäjät ja osakkaat Tuomo Karhumaa ja Marko Kyngäs alleviivaavat virtuaaliesittelyn aitoa tunnelmaa. Karhumaa vertaa, että omakotitalosta voidaan julkaista kymmeniä ammattivalokuvaajan otoksia, mutta jotain jää vääjäämättä ruudun ulkopuolelle. Virtuaaliesittelyssä näkee saumattomasti erittäin tarkkoja yksityiskohtia myytävänä olevasta kodista. Merkittävänä yksityiskohtana myös ikkunoiden näkymä ulos on aito.
”Ennen kaikkea jo virtuaaliesittelyn perusteella pääsee fiilikseen, että tämä voisi olla meidän koti. Kun on esittelyn aika, päätöksenteko on edennyt pitkälle”, Karhumaa sanoo.
Kyngäs lisää, että Aurea Kodeilla on jo useita asiakkaita, jotka ovat tehneet ostopäätöksen ja vieläpä pyydetyllä hinnalla yksinomaan virtuaaliesittelyn perusteella: Tunne kodista on ollut niin vahva, että kaupat on haluttu lyödä siltä istumalta lukkoon.
”Virtuaaliesittelyn perusteella tietää mitä on saamassa. Näyttöön tullaan enää fiilistelemään ja tunnustelemaan, että onko etsintä nyt ohi”, hän sanoo.
Tutustu virtuaaliesittelyyn klikkaamalla >>
Yrittäjät sanovat, että yleisillä ja yksityisillä näytöillä on edelleen vahva rooli asuntokaupoissa. Virtuaaliesittely on painotetusti uusi ja toimiva työkalu, mutta jatkossakin Aurea Kodit Oy aikoo erottua edukseen tiiviisti sen asiakkaiden kanssa toimivana yrityksenä.
”Emme vain ota asuntoja myyntiin, vaan yritämme aktiivisesti löytää oikea ostaja meidän omista rekistereistämme ja verkostoistamme. Siinäkin työssä auttaa, kun on linkin takana aito esitys asunnosta, joka voisi olla meiltä kotia etsineelle ihmiselle juuri sopiva”, Lampela sanoo.
Virtuaaliesittelyssä kiinnostaa yrittäjien mielestä nimenomaan sen aitous. Valokuvassa on aina jonkin verran mittasuhteiden vääristymistä ja käytännössä tilat hahmottuvat vasta paikan päällä. Virtuaaliesittelyssä käsitys tilasta on realistinen ja toisin kuin esittelyvideoissa, 3D-esittelyssä voi liikkua vapaasti asunnon sisällä ja katsella ympärilleen.
Ja pidämme me ihmiset itseämme kuinka rationaalisina päätöksentekijöinä tahansa, Oulun asuntokaupoista neljäsosan toteuttavan Aurea Kodit Oy:n omistajilla on selkeä näkemys päätöksentekoprosessista.
”Kotia ostaessa päätös tehdään 95-prosenttisesti fiiliksen perusteella”, Lampela sanoo.
Virtuaaliesittely on jokaisen asiakkaan mahdollisuus
Aurea Kodit tarjoaa virtuaaliesittelyä jokaiselle asiakkaalleen. Kuvaus kestää 1-2 tuntia ja jos kuvaus jotain ylimääräistä vaatii niin sen, että aidosti ja erittäin tarkasti kuvatun ympäristön tulee olla tiptop-kunnossa muuallakin kuin valokuvattavissa paikoissa.
Marko Kyngäs sanoo, että alun perin virtuaaliesittely löytyi ratkaisuksi, kun yrittäjät miettivät miten uuden kodin ostopäätöstä voitaisiin helpottaa. 3D-esittely on Kynkään mukaan myös luontevaa jatkumoa pitkäjänteiselle kehitystyölle yrityksessä, joka toi ammattimaisen valokuvauksen asiakkaittensa käyttöön ensimmäisenä kiinteistönvälitysliikkeenä Oulussa.
”Olemme olleet ensimmäisenä myös Facebookin ja Instagramin hyödyntämisessä, kun haluamme lisää huomiota meillä myynnissä oleville kodeille. Haluamme olla innovatiivisia, mutta kaikki kehitys lähtee aina lisäarvon tarjoamisesta asiakkaillemme – kehitystä ei tehdä vain kehittämisen vuoksi”, Kyngäs huomauttaa.
Lampela perusti Aurea Kodit Oy:n keskelle kansainvälisen finanssikriisin aiheuttamaa taantumaa asuntokaupoissa vuonna 2007. Karhumaa ja Kyngäs tulivat kanssayrittäjiksi vuonna 2010. Nyt Aurea Kodeilla työskentelee yhteensä 18 henkeä.
”Jos asuntokauppa tuntuu välillä hiljenevän, se on meille vain kannustin panostaa enemmän markkinoinnin työkaluihin.”
Onko kotisi myynti ajankohtaista ja haluat kodillesi parhaan näkyvyyden ja hinnan?
Klikkaa verkkosivuillemme ja ota yhteyttä >>
Puh. (08) 370 900
Sähköposti: toimisto@aurealkv.fi
Tutustu myös myynnissä oleviin koteihin, klikkaa tästä >>
Voit tutustua toimintaamme myös videolla
Artikkeli on Aurean tuottamaa kaupallista sisältöä.